Marketing Information Strategy in China


경희사이버대학교 김영인교수님 강의 내용 정리

China, which has 56 different races in the world’s third largest domain, features unique consumer behavior from region to region, and culture to culture. Thus, in order to gain competitive advantages, a comprehensive market segmentation which leads proper marketing mix strategy is necessary. This class lets you learn efficient marketing strategies to survive at the huge Chinese domestic market where international corporations compete.

세계에서 세 번째로 큰 영토와 56개 민족으로 구성된 중국은 각 지역에 따라 그리고 민족에 따라 독특한 개성을 가진 소비자 행동을 나타낸다. 따라서 각 시장의 특성을 이해하고 이에 상응하는 시장세분화와 마케팅 믹스 전략이 필요할 것이다. 특히 WTO 가입 이후 전 세계 유수한 기업들의 각축장이 된 중국의 거대한 내수시장에서 효율적인 마케팅전략에 대해 학습한다.

What is Marketing?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: